ID: 47165
Advertentie ID: #47165 is verwijderd van uw verlanglijst.
Omschrijving
U biedt op een mooi onbeschadigd boek. Absoluut ongelezen; zo uit het winkelschap van de (betere) boekhandel!
Een boek vandaag besteld gaat na betaling dezelfde dag op de post, via een kreuk- en schokvrije zending!
Auteur: Jack Botermans
Titel: Liever naakt dan namaak. Hoe we door de reclame zijn verleid.
Uitgeverij: Terra
Jaar van uitgifte: 2008
Pagina\'s: 144 blz.
Afmetingen: 25.5 x 25.5 cm.
Nog vragen? Mail me dan gerust!
Afhalen kan tevens te Boom of te Puurs.
Tot hoors!
----------------
Samenvatting
Steeds weer moet de reclame nieuwe invalshoeken vinden om op een manier te zeggen: koop dit en het zal je leven prettiger maken. Met de tijd hebben de oude advertenties hun aanprijzende werking verloren. Sommige zijn aandoenlijk geworden, sommige briljant of irritant gebleven. Ze wekken onverbiddelijk nostalgische gevoelens op, maar kooplust niet meer. De zorgvuldig en met veel plezier voor deze uitgave geselecteerde advertenties laten ons nu zien wat toen heel gewoon was en wat we belangrijk vonden. Ze voeren ons even terug naar de hoogtijdagen van de gedrukte reclame en leggen op aangename wijze de tijdgeest bloot.
Recensie(s)
In de jaren voor en na de Tweede Wereldoorlog lag de nadruk op de gedrukte reclame. In dit boek zijn reproducties opgenomen van reclame-uitingen uit die periode, ongeveer tot de jaren tachtig; de nadruk ligt op de twintig jaar na de Tweede Wereldoorlog. Alle nu nog bekende zaken als werk, cadeaus, prijsvragen en dergelijke waren toen ook aanwezig. Achteraf onthullend/onthutsend is de tabaksreclame. De toelichtende tekst in tot een minimum beperkt gebleven. Alle aandacht gaat dus uit naar de fraaie reproducties in kleur en zwart-wit. Vooral een leuk en nostalgisch kijk- en bladerboek voor degenen die zich de advertenties nog herinneren. Verzorgde uitgave in vierkant formaat.
Een boek vandaag besteld gaat na betaling dezelfde dag op de post, via een kreuk- en schokvrije zending!
Auteur: Jack Botermans
Titel: Liever naakt dan namaak. Hoe we door de reclame zijn verleid.
Uitgeverij: Terra
Jaar van uitgifte: 2008
Pagina\'s: 144 blz.
Afmetingen: 25.5 x 25.5 cm.
Nog vragen? Mail me dan gerust!
Afhalen kan tevens te Boom of te Puurs.
Tot hoors!
----------------
Samenvatting
Steeds weer moet de reclame nieuwe invalshoeken vinden om op een manier te zeggen: koop dit en het zal je leven prettiger maken. Met de tijd hebben de oude advertenties hun aanprijzende werking verloren. Sommige zijn aandoenlijk geworden, sommige briljant of irritant gebleven. Ze wekken onverbiddelijk nostalgische gevoelens op, maar kooplust niet meer. De zorgvuldig en met veel plezier voor deze uitgave geselecteerde advertenties laten ons nu zien wat toen heel gewoon was en wat we belangrijk vonden. Ze voeren ons even terug naar de hoogtijdagen van de gedrukte reclame en leggen op aangename wijze de tijdgeest bloot.
Recensie(s)
In de jaren voor en na de Tweede Wereldoorlog lag de nadruk op de gedrukte reclame. In dit boek zijn reproducties opgenomen van reclame-uitingen uit die periode, ongeveer tot de jaren tachtig; de nadruk ligt op de twintig jaar na de Tweede Wereldoorlog. Alle nu nog bekende zaken als werk, cadeaus, prijsvragen en dergelijke waren toen ook aanwezig. Achteraf onthullend/onthutsend is de tabaksreclame. De toelichtende tekst in tot een minimum beperkt gebleven. Alle aandacht gaat dus uit naar de fraaie reproducties in kleur en zwart-wit. Vooral een leuk en nostalgisch kijk- en bladerboek voor degenen die zich de advertenties nog herinneren. Verzorgde uitgave in vierkant formaat.