ID: 52134
Omschrijving
Financiering mogelijk. Vraag naar de mogelijkheden. In goede staat verkerende Peugeot 205 Rallye 1.9. Deze auto is voorzien van de originele motor en originele versnellingsbak.
Peugeot 205 1.9 Rallye
Aantal deuren: 3
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Blanc Meije (POWT)
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 790 kg
GVW: 790 kg
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 190 km/u
Bekleding: Leder/stof
Interieurkleur: Rood
Aantal zitplaatsen: 5
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 56 - 63 per kwartaal
Comfort & Interieur
Toerenteller
Exterieur
Open dak
Overig
Lichtmetalen velgen 15\" Olietemperatuurmeter
In goede staat verkerende Peugeot 205 Rallye 1.9. Deze auto is voorzien van de originele motor en originele versnellingsbak.
Ben je van indruk dat de 205 Rallye alleen is geleverd als 1.3? Dan heb je het mis. In 1988 en 1989 werd de Rallye in Nederland inderdaad geleverd als 1.3 met dubbele carburateurs. Omdat deze niet was voorzien van een katalysator, kon hij niet worden verkocht op de Duitse markt. Er werd daarom speciaal voor de Duitse markt een Rallye 1.9 ontwikkeld met katalysator. Die werd geïntroduceerd in 1990 en kreeg daarom de witte knipperlichten en nieuwe achterlichten. De motor is dezelfde als uit de 205 1.9 CTI met 105 pk. Deze 205 Rallye 1.9 bleef in productie tot 1992 en er zijn er ongeveer 1.000 van geproduceerd. Daarmee is hij een stuk zeldzamer dan de Rallye 1.3 waarvan er circa 30.000 zijn geproduceerd.
Waar de GTI voorzien is van luxe zoals elektrische raambediening en centrale portiervergrendeling gaat bij de Rallye alles handmatig. Zelfs een deel van de geluidsisolatie en een klepje voor het dashboardkastje moet hij ontberen. Dat scheelt vele kilo\'s gewicht. Doordat hij ongeveer 30 kg minder weegt dan een Peugeot 205 GTI, merk je dat hij ondanks het lagere topvermogen nog steeds wegschiet zodra je het gas intrapt. De Rallye is voor de 205 wat de GT3 of RS versie is voor de Porsche 911.
De auto is volledig roestvrij en dat is voor een Rallye echt uitzonderlijk! Hij heeft van 2005 tot 2019 droog gestald gestaan en is al die tijd van 1 eigenaar geweest. Hij is volledig technisch aangepakt, waardoor de techniek in zeer goede staat verkeert. Er is heel veel vernieuwd aan het onderstel, waaronder een gereviseerde achteras. Ook motorisch is alles gedaan om er weer jaren plezier mee te beleven. Hierbij de complete lijst.
In de afgelopen twee jaar is het volgende gedaan:
-Gereviseerde achteras (schijven) met smeernippels
-Nieuwe schijven en ankerplaten achterzijde
-54mm remmen voorzijde met nieuwe blokken en schijven
-Nieuwe hoofdremcilinder (behorend bij remmen; maat groter)
-Nieuwe remslangen rondom
-Nieuwe alu radiateur
-Nieuwe ophangingsrubbers tussen achteras en koets
-Nieuwe draagarmen voorzijde
-Nieuwe koplampen en knipperlichten
-Nieuwe kachelradiateur
-Nieuwe Rallye-stickers rondom
-Nieuwe wiellagers in 1.9 fusees
-Nieuwe aandrijfassen van SKF
-Nieuwe stabilisatiestangen en stuurkogels
-Nieuwe banden rondom
Afgelopen maand is gedaan:
Werkzaamheden motor:
-Vernieuwd: krukaskeerring beide kanten, nokkenaskeerring, ontstekingspakking, inlaatspruitstukpakking, uitslaatspruitstukpakking, klepdekselpakking, thermistaathuisp...
Peugeot 205 1.9 Rallye
Aantal deuren: 3
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Blanc Meije (POWT)
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 790 kg
GVW: 790 kg
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 190 km/u
Bekleding: Leder/stof
Interieurkleur: Rood
Aantal zitplaatsen: 5
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 56 - 63 per kwartaal
Comfort & Interieur
Exterieur
Overig
In goede staat verkerende Peugeot 205 Rallye 1.9. Deze auto is voorzien van de originele motor en originele versnellingsbak.
Ben je van indruk dat de 205 Rallye alleen is geleverd als 1.3? Dan heb je het mis. In 1988 en 1989 werd de Rallye in Nederland inderdaad geleverd als 1.3 met dubbele carburateurs. Omdat deze niet was voorzien van een katalysator, kon hij niet worden verkocht op de Duitse markt. Er werd daarom speciaal voor de Duitse markt een Rallye 1.9 ontwikkeld met katalysator. Die werd geïntroduceerd in 1990 en kreeg daarom de witte knipperlichten en nieuwe achterlichten. De motor is dezelfde als uit de 205 1.9 CTI met 105 pk. Deze 205 Rallye 1.9 bleef in productie tot 1992 en er zijn er ongeveer 1.000 van geproduceerd. Daarmee is hij een stuk zeldzamer dan de Rallye 1.3 waarvan er circa 30.000 zijn geproduceerd.
Waar de GTI voorzien is van luxe zoals elektrische raambediening en centrale portiervergrendeling gaat bij de Rallye alles handmatig. Zelfs een deel van de geluidsisolatie en een klepje voor het dashboardkastje moet hij ontberen. Dat scheelt vele kilo\'s gewicht. Doordat hij ongeveer 30 kg minder weegt dan een Peugeot 205 GTI, merk je dat hij ondanks het lagere topvermogen nog steeds wegschiet zodra je het gas intrapt. De Rallye is voor de 205 wat de GT3 of RS versie is voor de Porsche 911.
De auto is volledig roestvrij en dat is voor een Rallye echt uitzonderlijk! Hij heeft van 2005 tot 2019 droog gestald gestaan en is al die tijd van 1 eigenaar geweest. Hij is volledig technisch aangepakt, waardoor de techniek in zeer goede staat verkeert. Er is heel veel vernieuwd aan het onderstel, waaronder een gereviseerde achteras. Ook motorisch is alles gedaan om er weer jaren plezier mee te beleven. Hierbij de complete lijst.
In de afgelopen twee jaar is het volgende gedaan:
-Gereviseerde achteras (schijven) met smeernippels
-Nieuwe schijven en ankerplaten achterzijde
-54mm remmen voorzijde met nieuwe blokken en schijven
-Nieuwe hoofdremcilinder (behorend bij remmen; maat groter)
-Nieuwe remslangen rondom
-Nieuwe alu radiateur
-Nieuwe ophangingsrubbers tussen achteras en koets
-Nieuwe draagarmen voorzijde
-Nieuwe koplampen en knipperlichten
-Nieuwe kachelradiateur
-Nieuwe Rallye-stickers rondom
-Nieuwe wiellagers in 1.9 fusees
-Nieuwe aandrijfassen van SKF
-Nieuwe stabilisatiestangen en stuurkogels
-Nieuwe banden rondom
Afgelopen maand is gedaan:
Werkzaamheden motor:
-Vernieuwd: krukaskeerring beide kanten, nokkenaskeerring, ontstekingspakking, inlaatspruitstukpakking, uitslaatspruitstukpakking, klepdekselpakking, thermistaathuisp...